امام جمعه موقت طبس در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت:گام دوم بیانیه ای بر مبنای عقلانیت است 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،حجت الاسلام زنجانی طبسی امام جمعه موقت طبس در خطبه های این هفته نماز جمعه به تبیین بیانیه گام دوم پرداخت و لزوم توجه هرچه بیشتر به واکاوی در لایه های پنهان آن را یاد آور شد و گفت: رهبر معظم انقلاب با این بیانیه فضای روشنی را برای سالهای آینده کشور ایجاد کرده اند. 
 
وی با بیان  این که این بیانیه در ابعاد مختلف دارای اهمیت است افزود: یکی از ابعاد این بیانیه بعد عقلانی است.
 
حجت الاسلام زنجانی طبسی در توضیح بعد عقلانی گفت: از مواردی که در این بیانیه رعایت شده است نقد پذیری، روشنفکری به معنای توسعه عقلانیت در جامعه و مبارزه با کانون عای ضد معنویت، تفکیک اندیشی، ظرفیت شناسی، اولویت سنجی و تعدیل گرایی است.

امام جمعه موقت طبس در توضیح اولویت سنجی و تعدیل گرایی گفت: در این بیانیه اولویت مخاطب قرار دادن جوان ها به عنوان امیدهای آینده کشور است و نیز تعدیل گرایی یعنی تعدیل سطح انتطارات خود و دیگران مطابق با مبانی امکانات و محدودیت های موجود.

حجت الاسلام زنجانی طبسی همچنین به بیان ویژگی های بیانیه گام دوم پرداخت و افزود: جامع بودن، نگاه به آینده، مخاطب قرار دادن جوانان، تاکید بر مبانی و شعار های انقلاب، یاداوری چشم انداز ها و افق انقلاب، توجه به مطالبات مردم، توجه بارائه راهکارها، نگاه به جلو با توجه به تجربیات قبلی، انعطاف پذیری و منفعل نبودن، پایبندی به اصول ضمن درک پدیده ها و موقعیت های نو و توجه به دفاع مقتدرانه در مقابل دشمن استکبار و ضد انقلاب از ویزگی های آن است.
 
وی با بیان فراز هایی از بیانیه گام دوم رهبری افزود: رهبر انقلاب تاکید میکنند حقیقت را نمی شود از دشمن یا از پیاده نظام آنها شنید.
 
خطیب جمعه طبس با تکرار جمله "آرمان بزرگ ما ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمیٰ (ارواحنافداه) است گفت: این جمله آرمان همه ماست و برای رسیدن به ان تلاش می کنیم. 
 
وی برکات انقلاب اسلامی ایران را برشمرد و گفت: ثبات و امنیت و حفط تمامیت ارضی ایران، موتور پیشران کشور در عرصه علم و فناوری و ایجاد زیر ساختهای حیاتی و عمرانی و اقتصادی، به اوج رسانیدن مشارکت مردمی و مسابقه خدمت رسانی، ارتقا شگفت آور بینش سیاسی آحاد مردم، سنگین کردن کفه عدالت به نفع مردم، افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در جامعه، ایستادگی روز افزودن در برابر قلدران و زورگویان از افتخارات ملت ایران است. 
 
حجت الاسلام زنجانی طبسی جوانان و مسئولان فرهنگی را به مطالعه بیانیه توصیه کرد و افزود:  روی این بیانیه زحمتها کشیده شده است و باید سعی کنیم به نحو احسن از آن بهره ببریم. 
 
نصرآبادب مدیر کل سازمان منابع طبیعی استان نیز که امروز میهمان طبس بود قبل از ایراد خطبه ها گوشه ای از کار همکارانش در این اداره و سازمان را توضیح داد. 
 
وی در سخنان خود یکی از رویکرد های منابع طبیعی استان از ۲ سال گذشته را تعامل با مردم دانست و افزود: در این راه از تمام ظرفیت ها استفاده شده و می شود.
 
نصرآبادب با اشاره به این که هر لطمه ای که به منابع طبیعی بخورد ضرر مستقیم اش متوجه خود ما است از مردم خواست تا در حفظ منابع طبیعی کمک کنند و همیاران طبیعت باشند.
 
انتهای پیام / ط آ

نقش مهم مردم در حفظ منابع طبیعی

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.